Obwieszczenie o WYBORACH DO RADY SENIORÓW Dzielnicy Ursus
Już niebawem wybory do Rady Seniorów Dzielnicy Ursus. Zachęcamy do zgłaszania kandydatów.
Celem Rady Seniorów jest reprezentowanie seniorów zamieszkałych na terenie dzielnicy.
Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 1422/2022
Zarządu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy z 28 września 2022 r.
OGŁOSZENIE O ZGŁOSZENIU KANDYDATÓW NA CZŁONKÓW RADY SENIORÓW DZIELNICY URSUS
MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY KADENCJI 2022–2025
Zgodnie ze Statutem Rady Dzielnicy Ursus stanowiącym załącznik do uchwały Nr 181/XLII/2014 Rady Dzielnicy Ursus Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4 listopada 2014 roku w sprawie utworzenia Rady Seniorów Dzielnicy Ursus Miasta Stołecznego Warszawy, zmienionej uchwałą nr 40/X/2019 Rady Dzielnicy Ursus Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia zmian w statucie Rady Seniorów Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy oraz uchwałą nr 160/XXXVII/2021 Rady Dzielnicy Ursus Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 8 lipca 2021 r. w sprawie uchwalenia zmian w statucie Rady Seniorów Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy, Zarząd Dzielnicy Ursus powołuje członków Rady Seniorów Dzielnicy Ursus. Wybór przedstawicieli mieszkańców Dzielnicy odbywa się w drodze głosowania, które zostanie poprzedzone procedurą zgłoszenia kandydatów do Rady.
Zgłoszenia kandydatów należy składać w nieprzekraczalnym terminie od 10 października 2022 roku do 24 października 2022 roku na formularzu zgłoszeniowym kandydata w Urzędzie Dzielnicy Ursus w Wydziale Obsługi Mieszkańców w godzinach pracy Urzędu przy Placu Czerwca 1976 roku nr 1.
Zgłoszenie kandydata zawiera:
• Krótką notkę biograficzną kandydata z uwzględnieniem informacji o doświadczeniu w działalności na rzecz seniorów.
• Zgodę kandydata na zgłoszenie jego kandydatury.
• Zgodę kandydata na przetwarzanie jego danych osobowych w celach związanych z kandydowaniem do Rady.
• Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne.
• Listę poparcia, co najmniej 15 osób w wieku powyżej 60 lat zamieszkałych na terenie Dzielnicy Ursus zawierającą imiona, nazwiska, adres zamieszkania, PESEL oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z wyborem przedstawicieli mieszkańców Dzielnicy do Rady.
Formularz zgłoszeniowy można otrzymać w Urzędzie Dzielnicy Ursus lub pobrać ze strony internetowej urzędu.
Celem Rady Seniorów Dzielnicy Ursus jest reprezentowanie seniorów zamieszkałych na terenie Dzielnicy. Do zadań Rady należy: monitorowanie polityki senioralnej na poziomie Dzielnicy, pełnienie roli konsultacyjnej, doradczej i inicjatywnej dla władz Dzielnicy w sprawach dotyczących seniorów zamieszkałych na terenie Dzielnicy, współpraca z warszawską Radą Seniorów, tworzenie warunków aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym oraz wspieranie i pobudzanie środowisk senioralnych na rzecz podejmowania wspólnych inicjatyw lokalnych, przyjmowanie zgłoszeń o problemach i oczekiwaniach seniorów.
W skład Rady wchodzi nie więcej niż 15 osób, w tym 12 przedstawicieli mieszkańców Dzielnicy.
Kadencja Rady trwa trzy lata od dnia jej powołania.
Członkiem Rady może zostać osoba zamieszkała na terenie Dzielnicy Ursus, która ukończyła 60 lat i wyróżnia się działalnością na rzecz środowiska osób starszych.
Członkowie Rady są powoływani i odwoływani przez Zarząd Dzielnicy.
Praca w Radzie ma charakter społeczny.
Burmistrz
Dzielnicy Ursus Miasta Stołecznego Warszawy
/-/Bogdan Olesiński
MS 18/2022, 20 października 2022