Konkurs „Mój ślad węglowy”

Trwa konkurs dla uczniów szkół podstawowych „Mój ślad węglowy” będący częścią projektu „Działaj dla klimatu”. Zgłoszenia można przesyłać do 30 maja br.

W ramach projektu „Działaj dla klimatu” realizowanego w latach 2022–2023 w szkołach w Brwinowie, Żółwinie i Otrębusach, a także w Nowej Wsi, Michałowicach i Komorowie uczniowie tych szkół mogą wziąć udział w pięciu międzyszkolnych akcjach edukacyjnych, których tematy związane są z działaniami proklimatycznymi. Jedną z nich jest akcja „Mój ślad węglowy”, która promuje świadome wybory konsumenckie i zachęca do podejmowania aktywności społecznej na rzecz redukcji poziomu emisji dwutlenku węgla, tzn. zmniejszania śladu węglowego.

Podczas akcji edukacyjnej organizowany jest konkurs, który polega na przygotowaniu prezentacji multimedialnej zawierającej m.in. analizę codziennych działań rodziny odpowiadających za emisję dwutlenku węgla – ogrzewanie mieszkania, jazda samochodem, domowe zużycia prądu itp.

Konkurs jest adresowany do uczniów i uczennic klas 7–8 szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Brwinów lub gmina Michałowice, oraz ich rówieśników (uczniowie klas 8–10) ze szkoły Sandgerdi Elementary School w Islandii.

Regulamin konkursu wraz z załącznikami jest dostępny na stronie projektu www.klimat.brwinow.pl oraz na stronach szkół biorących udział w akcji. Najlepsze prace zostaną nagrodzone atrakcyjnymi upominkami – do zdobycia są plecaki solarne i powerbanki solarne.

Konkurs jest organizowany w ramach projektu „Działaj dla klimatu. Inicjatywy podnoszące świadomość ekologiczną w szkołach w gminach Brwinów i Michałowice w partnerstwie z Sandgerdi Elementary School z Islandii.

Projekt korzysta z dofinansowania o wartości ponad 2,9 mln zł w ramach Mechanizmu Finansowego EOG. Fundusze EOG to wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Projekt otrzymał również dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości ponad 0,5 mln zł.

UG Brwinów

MS 8/2022, 26 maja 2022