Zmiany w sposobie funkcjonowania Urzędu Dzielnicy Ursus
Ursuski Urząd – do odwołania – pracuje w godzinach: 8:00–16:00 od poniedziałku do piątku.
Mieszkańcy są proszeni o nie przychodzenie do urzędów bez pilnej potrzeby. Urzędnicy przypominają, że wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (e-Puap). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Można więc tą drogą składać oficjalne pisma i wnioski do urzędu. Część spraw można załatwić zwykłym e-mailem. Ze względu na sytuację, urząd wprowadza także procedury rozszerzające możliwość uzyskania informacji i załatwienia sprawy przez telefon (patrz: tabela na str. 3).
Jeżeli sprawa nie jest terminowa lub termin jej realizacji jest instrukcyjny – odłóżcie jej załatwienie na póŸniej. Jeśli sprawa jest pilna i wymaga wizyty w urzędzie – prosimy o rezerwację terminu wizyty poprzez system rezerwacje.um.warszawa.pl.
W tym nadzwyczajnym okresie załatwiane są następujące sprawy:
akty urodzeń i zgonów w wybranych USC, śluby w wyjątkowych sytuacjach z ograniczeniem do obecności pary młodej i świadków,
wydawanie praw jazdy (po uprzednim telefonicznym umówieniu się),
wydawanie dowodów osobistych, rejestracja fabrycznie nowych pojazdów (po umówieniu telefonicznym, z dowodem wpłaty)
Działają:
- Ośrodki Pomocy Społecznej w dzielnicach,
- Domy Pomocy Społecznej,
- Warszawski Ośrodek Interwencji Kryzysowej,
- placówki opiekuńczo-wychowawcze w pieczy zastępczej.
W ograniczonym zakresie będą załatwiane następujące sprawy:
- decyzje administracyjne i czynności z zakresu prawa budowlanego oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- wnioski o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie specustawy drogowej,
- czynności i decyzje wynikające z prawa geodezyjnego,
- czynności związane z podziałami nieruchomości,
- sprawy z zakresu podatków lokalnych (w tym podatek od nieruchomości),
- sprawy z zakresu ustawy o lasach pozostające w kompetencjach starosty,
- rejestracja osób bezrobotnych.
Ograniczony zakres oznacza, że możliwe jest wyłącznie złożenie pism i wniosków.
Aż do odwołania nie będą procedowane następujące sprawy:
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
- bezpłatne porady prawne,
- przyjmowanie wniosków o najem lokali komunalnych,
- nowe konkursy dla organizacji pozarządowych na projekty społeczne.
Uwaga! W najbliższych dniach nie będzie możliwości płatności w kasach urzędów.

MS 5/2020, 26 marca 2020