DWUTYGODNIK dzielnicy URSUS,
miasta PIASTÓW, miasta PRUSZKÓW, gminy MICHAŁOWICE, 
gminy OŻARÓW MAZOWIECKI, gminy BRWINÓW

Licznik gości

  • Gości na stronie: 0
  • Odsłon łącznie: 0
facebook

Rada Miejska w okresie pandemii wirusa COVID-19

W związku z wprowadzeniem na terenie Polski stanu epidemicznego z powodu rozwijającej się pandemii wirusa Covid- 19, na podstawie komunikatu nr 1 Przewodniczącego Rady Miejskiej, 17 marca 2020 roku, zostały wstrzymane wszystkie działania Rady Miejskiej w Ożarowie Mazowieckim. Nie odbywały się komisje, zawieszono dyżury radnych, odwołana została również XXIV Sesja Rady Miejskiej. Ten paraliż prac organu uchwałodawczego trwał aż do 14 kwietnia br. Tego dnia miał miejsce konwent zwołany przed XXIV nadzwyczajną sesją Rady Miejskiej, który został przeprowadzony w sposób zdalny.

Zanim doszło do tego przełomowego, ale też i historycznego wydarzenia, musieliśmy się do tego solidnie przygotować.

Po dokładnej analizie rozwiązań technicznych, możliwości sprzętowych i sieciowych, nasi informatycy pracujący w Urzędzie Miejskim zdecydowali, że najlepszym rozwiązaniem programowym będzie komunikator Cisco Webex oraz platforma esesja, której używamy z powodzeniem od półtora roku.

Rozpoczął się trudny, ale ciekawy okres testowania zaproponowanego rozwiązania, początkowo w małych grupkach radnych, później sukcesywnie zwiększano grupę testerów. Po każdym teście wymienialiśmy się uwagami, a informatycy na bieżąco reagowali na nie.

Zdalny konwent w dniu 14 kwietnia był testem, który musieliśmy wszyscy zaliczyć. Nie obyło się bez drobnych problemów technicznych. Wynikały one z różnej jakości transmisji sieciowych z domów radnych, jak również trema i emocje powodowały, że popełnialiśmy błędy.

Później było już łatwo…

  • 15 kwietnia odbyły się zdalne 4 komisje, które opiniowały projekty uchwał na zbliżającą się sesję. Tego dnia już wszyscy radni zdali egzamin.
  • 16 kwietnia odbyła się zdalna nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej.

Od tego momentu wszystkie komisje Rady Miejskiej pracują zdalnie. Zawieszone są tylko dyżury radnych.

Kolejna zdalna sesja Rady Miejskiej odbyła się 30 kwietnia, więc mogę śmiało powiedzieć, że organ uchwałodawczy pracuje pełną parą.

Mając na względzie chęć udziału mieszkańców w obradach, wprowadziłem możliwość zadania pytania, poruszenia ważnych kwestii dla mieszkańców drogą mailową. Każdy, kto chciałby zabrać głos w ważnej sprawie podczas komisji lub sesji Rady Miejskiej w punkcie wolne wnioski – proszę o kontakt drogą mailową na adres:radamiejska@ozarow-mazowiecki.pl najpóźniej na 1,5 godziny przed zaplanowaną godziną rozpoczęcia komisji lub sesji.

Zobowiązałem Przewodniczących komisji do odczytywania tych maili i protokołowania spraw w nich poruszanych. Korespondencja, która wpłynie przed sesją w zachowanym terminie – będzie odczytana w punkcie wolne wnioski.

Podziękowania

Chciałbym bardzo podziękować informatykom pracującym w Urzędzie Miejskim, p. Maciejowi Poligaj i p. Arkadiuszowi Jaworskiemu, za poświęcanie prywatnego czasu i często nerwowe przygotowania do zdalnej pracy oraz p. Beacie Migda z biura Rady Miejskiej za cierpliwość i czuwanie nad sprawnym przebiegiem komisji i sesji z pozycji drugiego planu.

Szczególne podziękowania dla radnych Rady Miejskiej za odwagę i zaufanie w nowej dla nas sytuacji. Dla kilku z nich było to naprawdę wyzwanie.

Kończąc artykuł wspomnę jeszcze o współpracy z zarządem gminy. Dzięki ich wsparciu, szybkim decyzjom i wzajemnemu zaufaniu mogliśmy dosłownie w kilka dni rozpocząć zdalną pracę Rady Miejskiej.

Andrzej Cichal

Przewodniczący Rady Miejskiej

MS 8/2020, 14 maja 2020